Zdravá brokolicová pomazánka

Brokolicová pomazánka na talířkus pečivemDo brokolice jsem se zamilovala už dávno, ale teprve postupně jsem získávala další možnosti její úpravy. Aby pokrmy z brokolice měly lákavý vzhled, je bezpodmínečně nutné uvařit brokolici tak, aby si ponechala svěží zelenou barvu. Brokolicová pomazánka je efektní, protože má krásně zelenou barvu, pokud je brokolice uvařena správně.
Brokolicová pomazánka je dobrou variantou využití této zdravé zeleniny, která se počítá mezi takzvané superpotraviny. To proto, že brokolice obsahuje vysoké množství antioxidantů a jiných nutričně důležitých látek přírodního původu. Jedině domácí brokolicová pomazánka může být opravdu zdravá, když víte, z jakých surovin je.

Jak na to: Uvařené hlavičky brokolice jsem rozmačkala vidličkou, k tomu jsem přidala jemné tvarohové žervé. Nakonec worcestrovou omáčku, sůl a mletý pepř podle chuti. Domácí brokolicová pomazánka je bez konzervantů, proto je třeba spotřebovat ji hned.

Co na to: 2 hlavičky vařené brokolice (cca 100g), 100g žervé (max 30% tuku), špetka soli, špetka mletého pepře, půl lžičky worčestrové omáčky.

Neotřelá brokolicová pomazánka je vhodná i na jednohubky, k snídani či večeři. Z uvedeného množství získám 200g pomazánky, což stačí na rohlíky pro 2-3 osoby.
Tak dobrou chuť! Vaše

1 porce=1/2=100g= 676kJ, 164kcal, 3g sacharidů
Příspěvek byl publikován v rubrice Pomazánky, Zeleninové pokrmy se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *