Bulgur nasladko bez vaření

Bulgur s borůvkami ke snídaniNemáte na zítřek pečivo k snídani? Já s tím nemám problém, ráda si udělám bulgur nasladko. Je to tak snadné a rychlé, stačí mít jen trochu bulguru v zásobě a k tomu aspoň některé ochucující ingredience. A jak je to s hodnotou glykemického indexu? Jestliže si připravím můj bulgur na sladko, můžu si být jista, že se na dlouhou dobu zasytím, protože nevařený celozrnný bulgur má nízký glykemický index.

Jak na to: Půl hrnku bulguru zaliju hrnkem mléka a nechám přes noc v ledničce. Mám-li málo mléka, dám půl hrnku mléka a půl hrnku vody. Bulgur je drcená pšenice, měkne dlouho, určitě až do rána. Ráno vložím porci změklého bulguru do misky a ohřeju 1 minutu v mikrovlnce, bulgur s mlékem však chutná i studený. Pak přidám třeba hrst čerstvých nebo mražených borůvek, sladidlo a lžíci řeckého jogurtu. Když nemám drobné ovoce na ochucení, použiju lupínky mandlí nebo sekané ořechy a skořici, a získám tak jinou příchuť.

Co na to: Půl hrnku celozrnného bulguru (100g), 1 hrnek mléka (s obsahem 1,5% tuku), 1 lžička sladidla, 2-3 lžíce řeckého bílého jogurtu, trocha drobného ovoce.

Nevařený bulgur nasladko má tu výhodu, že se dá snadno připravit, i když nemám moc času, a chutná jinak, než tradiční a u nás už zabydlené müsli. Navíc: na rozdíl od ovesných vloček bulgur neobsahuje téměř žádný tuk!
Z půl hrnku bulguru jsou 2 až 3 porce, podle toho, jak moc chcete hubnout. Vaše
1 porce=1/3: 727kJ, 173kcal, 30g sacharidů

Příspěvek byl publikován v rubrice Sladkosti bez cukru se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *