Děláte si denní záznamy o tom, co jíte?

Děláte si záznamy, co jíte? Sledujete, co jíte? Víte, co jste za den snědli? Pište si denní záznamy o potravinách, které jste přes den konzumovali! Určitě si řeknete, je to zbytečné, protože víte, že celý den skoro nic nejíte. A přitom nehubnete. Ale opak je pravdou, vyzkoušela jsem to sama na sobě a někdy mi zápisky o snědené stravě pomohly odhalit příčinu opakovaného nedostatku cukru v krvi.

Dělat si denní záznamy o druhu a množství potravin, které jsme za den snědli, je metoda důležitá a známá jak pro problémové dietáře, tak pro účinné hubnutí. Sníme často něco jen tak, mimochodem, pak si dáme kávu, k ní cosi zakousneme, potom máme pravidelný denní přísun v poledne, a na to, co jsme snědli předtím, už zapomeneme. Po obědě si dáme nanuk, jen tak pro chuť, nebo čtvereček oříškové čokolády (vždyť je to kousek, myslíme si). Ale všechno se počítá, pánové a dámy!

  • Kromě toho, že je třeba zapsat všechna jídla přes den, nesmíme zapomínat i na nápoje.
  • Při sledování a zapisování toho, co jsme snědli, nezapomeneme zapsat si taky přibližné množství. Nemá smysl cpát se kvantem potravin s nízkým glykemickým indexem a přitom mít dojem, že držíme dietu. Jíme s mírou!
  • Nejtěžší se to zdá z počátku: jednou, dvakrát, musíme zvážit některou potravinu, kterou často jíme. Pak už přibližné množství snědené stravy dokážeme odhadnout.
  • Důležité je zapsat si čas, kdy jsme snědli každou maličkost. Když dostanu hlad, podívám se vždy, co jsem jedla, kdy jsem jedla a snadno tak předejdu zbytečnému pojídání nepotřebných laskomin. Například pozdě večer, když mě nejčastěji honí mlsná.
  • Velmi těžké je sledovat, co jíte, když se účastníte podnikové nebo rodinné slavnosti. Při takových akcích se dietní režim narušuje právě nejčastěji. Neváhejte, použijte aspoň list papíru a zapište to vše bez milosti.
  • Až po týdnu své záznamy zkontrolujete, snadno zjistíte, jak jste na tom s konzumací zeleniny anebo potravin s vysokým GI, a v jakém směru máte co napravovat. A také odhalíte, jak dodržujete režim pravidelného stravování a šesti malých porcí za den.

A proto: dělejte si denní záznamy! Nejtěžší v tomto směru je: ZAČÍT!
Vaše

Příspěvek byl publikován v rubrice Hubnutí se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *