Gratinované rybí filety

rybí filety na talířiTreska je mořská ryba, jejíž maso je velmi zdravé, obsahuje nejméně tuku. Z méně tučných mořských ryb se většinou vyrábí rybí filé, které mám ráda v jakékoliv úpravě. Málo tučné rybí filety mají mnoho předností. Kromě toho, že mají nízký energetický obsah, jsou vhodné i ve stravě dětí a starších lidí, protože neobsahují kosti. Nevýhodou rybího filé je někdy velký obsah vody, což ovlivňuje způsob zpracování rybího masa a kvalita výrobce.
Gratinované rybí filety lze připravit nejen pro dny všední, ale i sváteční.

Co na to: 400 g filé z aljašké tresky, 1 naťová cibulka, 2 rovné lžíce strouhanky – 40g, 2 lžičky koření na ryby, 50g ztuhlého másla, zelená petržel, půlka citronu, lžička oleje.

příprava gratinovací směsiJak na to: Rybí filety rozložím na papírový ubrousek, aby rozmrzly. Ubrousek pravidelně měním a filety obracím, aby voda z mražených filetů vytekla. Mezitím připravím směs na gratinování. Do misky elektrického sekáčku vložím nahrubo nakrájenou cibulku i s natí, přidám strouhanku, koření a nať petrželky. Vše sekáčkem nahrubo rozmělním, nakonec ještě přidám tuhé máslo.
rybí filety v pekáči před pečenímPokud použité koření neobsahuje sůl, osušené porce ryby osolím. Pak je rozložím na pekáč předem vytřený kapkou oleje. Na povrch ryb navrstvím gratinovací směs, kterou pokapu šťávou z citronu. Zapékám v troubě vyhřáté na 200oC zhruba 20 minut.

Gratinované rybí filety jsou pokrmem vhodným pro všechny generace strávníků. Jen konzumací mořských ryb dostaneme do těla užitečné a zdravé omega mastné kyseliny.
Z uvedeného množství surovin lze připravit 3 větší nebo 4 menší porce. Jako ozdobu volím plátky citronu, vhodná příloha je vařený brambor.
Ať vám chutná!!!

1 porce=1/3, 1277kJ, 300kcal, 17.6g sacharidů 1 porce=1/4, 958kJ, 225kcal, 13.2g sacharidů
Příspěvek byl publikován v rubrice Ryby, Zdravá výživa se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *