Ořechy a dieta

Velké pokušeníNaše domácí vlašské ořechy jsou pro uplatnění ve výživě u nás nejlevnější a jejich pravidelná konzumace se doporučuje, avšak jen v malém množství. Ořechy a dieta nejdou spolu a to proto, že ořechy mají vysoký obsah tuku. Kvůli jejich vysoké kalorické hodnotě bychom měli sníst maximálně 5 ořechů za den. Podobnou vysokou výživnou hodnotu mají i lískové oříšky a mandle, u nichž je obsah tuků taky vysoký. Výživná dieta by s nimi byla asi možná. 

 Já jsem do nedávna zbožňovala buráky a byla jsem na nich skoro závislá. Protože jsem se dočetla, že mají nízký glykemický index a nízký obsah cukrů, myslela jsem si, že jich můžu spást třeba čtvrtkilový sáček. Ale jsou to ořechy, u nichž je obsah tuku tak vysoký, že není divu, že v zemích, kde jedí spoustu arašídového másla, je spousta obézních lidí. Zvlášť pražené a solené oříšky jsou pro někoho neodolatelné. A to sůl odvádí z těla množství vody a vysoké dávky sodíku prudce zvyšují krevní tlak!

Jistě znáte i jiné cizokrajné druhy oříšků, jako kešáky, paraořechy, makadamiové ořechy, …. všechno jsou to kalorické bomby s vysokou tučností. No podívejte se, co jsem si sepsala, abych měla tabulku jako odstrašující důkaz nejíst to!!

Druhy ořechů a obsah tuku

Takže pozor na ořechy, žádná zdravá dieta s nimi nepočítá, všechny druhy mají málo cukrů tedy nízký glykemický index. Ale protože mají vysoký obsah tuku, trvá dlouho, než se po jejich konzumaci tento tuk v těle rozloží a obsah krevního cukru bude z tohoto důvodu vysoký. Mám to mnohokrát potvrzeno!

Sdělte to přátelům...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
Příspěvek byl publikován v rubrice Oblíbené zdravé potraviny. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

8 komentářů u Ořechy a dieta

  1. Pavla Hobstová napsal:

    Výborná výživová poradna. Nejen pro cukrovkáře, nejen pro dietáže, ale i pro zdravé.

  2. Trochu mě to zaskočilo, i když jsem o tučnosti ořechů věděla, jím všechny ráda. Teď už nebudu.

    • admin napsal:

      To je taky můj problém, když je dostanu, pořád mám choutky je ujídat. Adéla

      • Dagmar napsal:

        Já jsem na oříšcích závislá :( A nevím, co s tím. Sladké nejím vůbec, během dne se straruji pravidelně v menších porcích. Hodně sportuji a stejně přibírám tukovou tkáň. Vím, že je to těmi ořechy..

        • Adéla napsal:

          V poslední době mi moc pomohl fakt, že jsem těžce onemocněla a nesmím jíst potraviny s případným výskytem toxinů. Takže aspoň arašídy, které jsem dříve tak milovala, už nekupuji. Třeba vám to taky pomůže? Adéla

  3. Anna napsal:

    Adélko, a nevíte, prosím, jak je to s dýňovými semínky?

    • Adéla napsal:

      Dýňová semena jsou rozhodně o moc zdravější než ořechy. Jsou plná vlákniny, vitamínů a minerálů a mají nižší obsah energie a tuků ve srovnání s ořechy. Semena se slupkou mají tolik vlákniny, že se jich nedá sníst moc. Nejlepší jsou semena dýně olejné, která nemají slupku a olivově zbarvena. Samotný dýňový olej je zdravotní bomba!

Napsat komentář k Adéla Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>