Potraviny s vysokým glykemickým indexem

pommes fritesPotraviny s vysokým glykemickým indexem (mají hodnotu GI 75 a více) se podle mého názoru začaly vyrábět až v naší novodobé historii díky novým technologickým vymoženostem. Jsou to ty potraviny, bez kterých se obyčejný smrtelník snadno obejde. Copak dříve jedli lidé nakypřené bagety, mastné chipsy, vyfoukaný pop corn, plněné oplatky, sušenky nebo smažené hranolky? Ale pro diabetiky slouží potraviny s vysokým glykemickým indexem jako záchrana v případě stavu hypoglykémie, to je v situaci, když krev má tak nízkou hladinu cukru, že mozek už přestává pracovat a vnímat a nemocný člověk může bez pomoci zkolabovat a zemřít. Proto každý diabetik musí s sebou neustále nosit cukr, rohlík nebo cukrem slazený nápoj.

Které jsou potraviny s vysokým glykemickým indexem?

Všechny výrobky vyrobené z bílé mouky, například rohlíky, housky, bagety mají vysoký GI. Čím více jich sníme, tím větší po nich máme zase hlad. Můžeme sem zařadit těstoviny vyrobené z běžné pšenice, které jsou uvařené úplně doměkka a pochutiny jako chipsy, pop corn a sladkosti, například oplatky, plněné sušenky.

Patří sem i přílohy z ostatních škrobnatých potravin upravených tak, že mají vysoký GI., bílou kvalitně vymletou rýži, přílohové i ovocné knedlíky vyrobené buď z klasického nebo bramborového těsta, bramborové hranolky, bramborová kaše.

Také všechny instantní potravinářské výrobky mají vysoký GI, jsou to instantní polévky, kaše, instantní hotové pokrmy.

Speciální druhy zeleniny dušená a vařená sladká kukuřice, také vařená mrkev.

Nápoje, jako sladké limonády, sladká vína, likéry, energetické nápoje, pivo, instantní kávové nápoje  a  podobné, mají vysoký GI.

SladkostiTen, kdo chce hubnout nebo jíst zdravě, potraviny s vysokým glykemickým indexem ze svého jídelníčku vyřadí. Velmi těžké je to třeba pro milovníky bílých rohlíků, ale stojí rohlíky za to, přivodit si například metabolický syndrom nebo cukrovku? Já už jsem se smířila, ale to neznamená, že výjimečně něco z těchto potravin nesním. Ale jen v malé dávce.

Příspěvek byl publikován v rubrice Hubnutí se štítky . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *