Špenátové rizoto

Špenátové rizoto s kopečkem strouhaného sýra a bazalkou na talířiŠpenátové rizoto se dá tak rychle a snadno připravit, že jsem si je velmi oblíbila. Zvlášť ten, kdo má rád bezmasé pokrmy, by si měl špenátové rizoto občas připravit. A jak je to s glykemickým indexem pokrmu? Vyšší GI má jen rýže, ostatní ingredience ji vhodně doplňují, protože jak špenát, tak česnek, cibule nebo sýr, mají GI nízký.

Suroviny: 1 cibule, 1 stroužek česneku, 1 lžíce oleje, 200g mraženého sekaného špenátu, kostka masoxu, čtvrt lžičky soli, půl hrnku rýže basmati (125g), 50g strouhaného eidamu s tučností do 30%.

Postup: Na lžíci oleje v kastrolu osmažím cibuli nakrájenou najemno a rozetřený stroužek česneku. Až směs zrůžoví, dám na ni jen slabě rozmražený sekaný špenát a promíchám, aby se špenát trochu rozmrazil. Pak přidám rozdrobenou kostku masoxu, sůl a promytou rýži. Vše osmahnu, poté zaliju vodou nebo vývarem v množství jeden plný hrnek. Kastrol přikryju poklicí a pokrm dusím při mírné teplotě po dobu 20 minut za občasného promíchání.

Špenátové rizoto na talíři posypu strouhaným sýrem. Z uvedeného množství připravím 2-3 porce špenátového rizota.
Přeji si, ať Vám chutná!

1 porce=1/3: 1124kJ, 268kcal, 40.9g sacharidů
Sdělte to přátelům...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
Příspěvek byl publikován v rubrice Bezmasé se štítky BEZ LEPKU, Bezmasé, Špenát. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>