Celer smažený v křupavém obalu

plátky smaženého celeru na talířku bez přílohyCeler smažený v křupavém obalu jsem ochutnala teprve nedávno a hned jsem si ho musela doma udělat. Trik s kukuřičnou strouhankou mi poradila sousedka Liduška, která mi pár kousků smaženého celeru dala na ochutnání.Bylo to pro mě velké překvapení, že zrovna Lidka, která nemá příliš hubenou postavu, jí k obědu smažený celer.
Celer je přece zdravá zelenina a má nízký obsah sacharidů a tuků. Jeho glykemický index a obsah energie mají proto nízkou hodnotu.
A tak jsem celer smažený v křupavém obalu okamžitě doma zkusila. Má mnohem lepší chuť a konzistenci než celer smažený v klasickém trojobalu. Jinak už si ho neumím představit. Je lahodný, křupavý a dá se jíst i samotný.

Suroviny: 3 plátky z celeru silné 1,5 cm (350g), sůl, 3 lžíce hladké mouky (cca 50g), 1 vejce, trochu mléka (30ml), 7-8 lžic kukuřičné strouhanky s lupínky (80g), 75ml řepkového oleje nebo 75g ztuženého 100%ního tuku.

Postup: Syrový celer oloupu a z nejširší části nakrájím 3 kulaté řízky o síle asi 1,5 cm. Pak řízky přepůlím, aby se při smažení lépe vešly na pánev. Získám tak 6 půlkulatých plátků, které vložím do hrnce s vařící osolenou vodou. Doba varu je asi 6-10 minut, až je celer poloměkký, ale ne rozvařený. Pak plátky celeru vyjmu a nechám vychladnout a osušit na papírovém ubrousku.
Poté plátky obalím v hladké mouce, ve vajíčku rozšlehaném s trochou mléka a v kukuřičné strouhance. Obalené celerové řízky smažím na pánvi s rozpáleným tukem z obou stran dorůžova. Usmažené nechám osušit na papírovém ubrousku.

To, že je velmi důležité spočítat si nutriční hodnotu každého pokrmu, se mi teď potvrdilo. Celer smažený v křupavém obalu z kukuřičné strouhanky má výslednou nutriční hodnotu horší, než by se mohlo zdát! Úprava celeru povařením a smažením glykemický index celeru zvýší, smažením v tuku vzroste navíc energetická hodnota. Množství sacharidů celeru a kukuřičné strouhanky je dost vysoké.
Je tedy nutné hlídat množství, které by měl sníst ten, kdo se snaží jíst, aby nepřibral !!
I když to tak nevypadá, na jednu porci by měly stačit 2 smažené celerové plátky jen s malou přílohou k obědu nebo 2 plátky jen samotné bez přílohy k večeři.
Přeji dobrou chuť!!   Vaše

1 plátek=1/6: 974kJ, 232kcal, 22g sacharidů

Příspěvek byl publikován v rubrice Bezmasé, Zeleninové pokrmy se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *