Mrkvová pomazánka-zdravotní bomba!

Mrkvová pomazánka na plátcích celozrnného chlebaTato mrkvová pomazánka obsahuje ideální kombinaci zdravých potravin, že lepší už snad být nemůže. Syrová mrkev, najemno nastrouhaná a zakápnutá olejem, uvolní do těla spoustu užitečných, zdraví prospěšných látek, a netučný tvaroh zajistí potřebný základ pomazánky bez dalšího přídavku másla nebo rostlinného tuku. Všechny potřebné suroviny mám skoro stále k dispozici v ledničce, jsou levné, takže když není co k snědku, mrkvová pomazánka přijde vhod.

Jak na to: Předem uvařím dvě vejce natvrdo a jeden brambor střední velikosti (nejlépe když vařím brambory jako přílohu k jinému jídlu a něco z toho zbude). Vejce i brambor nechám vychladnout a oloupu. Pak najemno nastrouhám mrkev a do misky s mrkví vmíchám lžičku olivového oleje, aby se karotenoidy, které jsou v mrkvi obsažené, mohly lépe uvolnit. K tomu nastrouhám vychladlý brambor, přidám trošku soli a vetřu půl kostky měkkého tvarohu. Nakonec najemno nastrouhám dvě vařená vejce, směs promíchám, případně přidám pepř nebo kapku worchesteru. Dám do ledničky zaležet.

Co je třeba pro 2 osoby: Mrkev střední velikosti (do 200g), brambor (uvařený ve slupce nebo zbylý od oběda), lžička olivového oleje, 2 vejce uvařená natvrdo, sůl, ½ kostky měkkého netučného tvarohu, pepř, worchesterová omáčka.

Mrkvová pomazánka je dobrá, když se nechá pár hodin zaležet, a mně osobně moc chutná namazaná na plátcích chleba opečených na topinkovači. Vyzkoušejte ji!
Vaše   

1 porce=1/2, 1020kJ, 243kcal, 21.2g sacharidů
Sdělte to přátelům...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+
Příspěvek byl publikován v rubrice Pomazánky se štítky Mrkev, Pomazánky. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>