Dušená mrkev dietně

Dušená mrkev s masem a bramborem na talířiDušená mrkev je tradičním českým pokrmem, který většinou milují malé děti a u některých láska k tomuto zeleninovému pokrmu přetrvá až do dospělosti. Moje mamka do ní někdy ke konci dušení přidala trochu zeleného hrášku a byla to skvělá barevná a zdravá kombinace.
I když je syrová mrkev zelenina s nízkou energetickou hodnotou a nízkým glykemickým indexem, tento způsob úpravy zvyšuje glykemický index. Má proto dušená mrkev GI vyšší, než stejné množství mrkve syrové

Oloupané mrkve připravené na strouháníPostup: 4 větší mrkve nastrouhám na hrubém struhadle. Nastrouhanou mrkev vložím do kastrolu s nepřilnavým dnem, zaliju hrnkem vody, přidám lžičku soli a dusím pod pokličkou zhruba 15 minut na mírném ohni.
Pak v půl hrnku vody rozkvedlám lžíci hladké mouky, tento takzvaný kvedlánek vliju do mrkve a za občasného míchání (je třeba hlídat, aby se nepřipálila) dusím ještě 15 minut. Udušenou mrkev případně podle potřeby zředím troškou vody a přisladím podle chuti sladidlem (1-2 lžičky).

Suroviny: 4 větší mrkve (400g), 1 lžička soli, 1 lžíce hladké mouky, 1-2 lžičky sladidla na vaření.

S masem dušeným na hořčici a s vařeným bramborem jako přílohou chutná dušená mrkev báječně. Úprava masa nebo zeleniny dušením s minimálním přídavkem tuku je podle mého názoru velmi zdravá.  S ohledem na vyšší glykemický index takto upravené mrkve by dávka uvařená z uvedeného množství měla stačit pro 4 osoby.Tak ať vám chutná!
Vaše

1 porce=1/4: 285kJ, 68kcal, 14,9g sacharidů
Příspěvek byl publikován v rubrice Zeleninové pokrmy se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *